Wednesday, December 11, 2013

====== 11.12.13 - 12.12.13 =====

 
Tarikh yg sangat special utk mama....
the date of our wedding day...hari ini, ianya telah menjadi our 8th anniversary days... Betul....! time run so so fast!!
 
Hari ini mama ingin membawa semua utk memahami apa sebenarnya sebuah rumahtangga....
 

SEJENAK KE ALAM RUMAHTANGGA

Kata pujangga perempuan bagaikan angin
lembutnya melenakan
ributnya menggusarkan.....

Adakalanya mereka seperti ibu
menyaji kasih, menghidang sayang
adakalanya mereka seperti anak
ingin dibelai, minta dimanjakan
adakalanya mereka seperti nenek
berleter seadanya, merungut semahuannya.


Namun,
teman kembara dalam kehidupan yang sementara ini...
bahagia dan derita kita sangat berkait dengan mereka.

Pppsstttt......
Tiba-tiba isteri merajuk
pandai-pandailah memujuk
buka telinga, tajamkan pendengaran, amati suaranya dengan hati yang teliti...
rasional atau emosi ? andainya emosi, belailah emosi itu
jangan cuba dihadapkan secara rasional
kerana si dia tak akan terdaya mengunyah hujah,
berilah walau seribu sebab lengkap dengan perangkaan statistik atau
dokumen saintifik berserta dengan beberapa affidavit
dia tetap melulu kerana fikiran sudah berjerebu.....
Dalam situasi ini, fikiran telah ditawan perasaan...
sebaiknya, perhaluskan kata, perindahkan bahasa
 jinakkan perasaan, hadiahkan senyuman.....
Masih gagal ?
cuba gunakan sentuhan, semarakkan belaian.
Masih gagal juga ?
Tunggu saja rajuknya reda
emosi isteri.........
bagai riak-riak air dalam cawan jangan digoncang......
buat selamba, lambat laun, gelombang akan tenang
air dicawan akan kita minum jua....

Tapi awas.....
kalau ternyata, rajuknya berfakta
masamnya berdata, geramnya berilmiah
marahnya ada prima facie, ini rajuk taraf tinggi namanya...
perlu ditangani berhati-hati
kalau ternyata benar,apa salahnya kita terima mengaku lalu berjanji
serta berikrar " Sayang abang tak ulang lagi "
katakan " Sayang....abang alpa "
bisikkan " Darling.. I lupa.."
hulurkan tangan, pinta kemaafan
pendekatan kasanova, tapi hati suci...
Rajuk isteri seperti mangga muda
perisanya masam tetapi...kalau kena cicahnya
enaknya akan terasa...ingat, api yang panas, padam oleh salji yang dingin....

Arghh......
tiba-tiba isteri merungut... malah kadangkala agak mengugut
minta aksesori serta perabut...
minta Villa yang tersergam indah.... atau mahligai di lereng bukit
sedangkan kita bukan Shah Jehan, yang mampu membina Taj Mahal buat isterinya....
sedangkan ditangan kita , cuma cincin tembaga...
tetapi isteri pula, persis Nur Jehan, yang meminta petanda keagungan cintanya...
Katakan padanya " Seabadi permata....segermelapan intan,
tidak dpt menyamai kasih dan syg ini" ...
 
Aduh...peritnya mengukur cinta
dalam ukuran mayam atau menimbang setia....
menerusi Bursa Saham papan utama kasih isteri,
turun naik mengikut kadar tukaran wang asing....
Tiada guna menyesali diri.... diakan dulu pilihan kita ?
semasa mekarnya dia dihargai, dipuja-puji...
bahkan dia kini sudah menjadi ibu kepada anak-anak kita
sudah takdir...permata yang dipilih perlu digilap semula....
Namun....putus asa jangan sekali terimalah dia, dengan redha.........

justeru isteri pada hakikatnya adalah bayang-bayang suami
wanita adalah tulang rusuk yang bengkok luruskan dengan berhati-hati bertegas

tapi jangan berkeras, lembut tapi jangan reput.....
Katakan RM bukan segala-galanya
lalu pada saat yang kudus setelah bersolat bersama,
bisikkanlah " Duhai isteriku... marilah kita bina perkahwinan ini
dengan cinta yang sejati...... marilah kita kutip rezeki dengan keringat tersuci
kita cari harta, tetapi itu bukan segala-galanya padamu isteri,
 istanamu di hati ini...padamu sayang kalung cintaku, di jiwa ini."

Fffuuuuhhhhh...
Akan tiba masanya bila 'isteri' di hati tapi kurang di mata....

usia meningkat kecantikan tergugat....
dulu yang kita lihat mulus kini beransur pupus....
betis tidak lagi bunting padi.... pipi  bukan lagi pauh dilayang
apakah dengan itu akan berkurang cinta kita ?
jika berkurang, nyatalah cinta kita...
selama ini cinta di mata bertapak di body....
tapi jika cinta tetap kekal malah semakin bertambah ertinya cinta kita di hati,
berpasak di budi.... itulah cinta sejati.....

Namun tidak salah....
di samping menyanjung budi, kita merampingkan 'body' kalau ada kesempatan......
ajaklah dia bersenam, amalkan puasa sunat....tapi ingat niat kerana Tuhan
bukan kerana ingin kuruskan badan
tapi Tuhan Maha Penyayang.....
Dia pasti membantu isteri yang memburu keredhaan suami, tak salah kalau mohon kesihatan, kecantikan dan kecergasan, sama-samalah merampinkan badan....
yang terlebih dikurangkan namun jangan sesekali mencemuh ...
apalagi menjauh... apa gunanya  membandingkan isteri dengan perawan...
Bukan masanya lagi merenung dara...
tapi kini saat menghitung dosa.....lalu ajaklah isteri sama-sama menambah bakti
moga-moga cinta kita kekal ke hujung usia di dunia ini dan di akhirat nanti itulah yang dikatakan, hidup berdua...'selepas' mati pun tetap bersama.....

Oooohhh.....
Kekadang isteri mengamuk
dengan ombak prasangka dan taufan cemburu... Apa bukti setiamu suami?
Apakah tandanya hanya aku di hatimu?
kekadang disergahnya kita ketika keringat masih membasah...baru menjengah pintu rumah.
Ketika itu nilailah diri....mungkin kita berdosa dengan Tuhan.....atau bersalah dengan insan
mungkin banyak kezaliman dan penganiayaan yang telah kita lakukan......
Lalu datang teguran, amaran dan peringatan secara 'indirect' dari Tuhan....
hadapkanlah diri ke cermin hati, kaji diri satu persatu......
kalau liar, berhentilah..... kalau berdosa, bertaubatlah.......
 
Sebaliknya jika ternyata isteri yang melulu nasihatkanlah baik-baik......
bukan senang nak senang....ingatlah mustika kata dalam kitab-kitab tua
"suami yang bersabar dengan isteri yang jahat akan mendapat pahala Nabi Ayub "
atau ingatlah pesan Sayidina Umar al-Khattab
ketika didatangi seorang suami yang dileteri isteri....
" Bersabarlah, kerana sesungguhnya isteri telah banyak membantu kita. Dia yang menyelamatkan kita daripada amukan nafsu. Dia yang membantu menjaga makan minum kita.
Dia yang mencuci kain baju kita.... Dia yang membantu membersihkan rumah kita...
 lalu apa salahnya kita bersabar dengan sedikit kerenahnya ? "

Marilah sama-sama kita tabur secubit salji pada segenggam api.....
Telah banyak kita dengar cerita keruntuhan, kisah perpisahan.....
Marilah kita suburkan kembali pohon perkahwinan ini
walaupun sudah berdekad-dekad usianya....
Institusi ini adalah kubu terakhir kita....
Marilah kita pertahankan bersama si dia....
si diaku, si diamu.... cinta kita jangan mati dalam arus dunia siber,
biar setia kita makin waja.
Biarlah skrin-skrin internet memaparkan yang indah-indah pantulan seri rumah tangga kita......

Bicara ini diakhiri dengan satu coretan...
yang mungkin boleh diguriskan pada kad hari lahir isteri, atau kad ulang tahun perkahwinan atau surat biru yang ingin kau utuskan padanya...
Atau kau pahatkan saja di halaman hatimu pada malam nanti......

"....Aku hanya seorang suami/isteri....yang menerima setulus hati (seorang isteri/suami)
Janji yang termeterai.......di akad nikah kita musim yang lalu.........
Salam ku hulur buat menyapa hatimu nan luhur....
Bersamalah kita harungi.......derita yang datang...
Bersatulah kita tempuhi......nikmat yang bertandang.
Denai perkahwinan...pasti dihujani air mata....
Biar kita rasa...rupanya syurga itu sangat tinggi maharnya...."

Isteriku...
tidak kutagih setia, sesetia Hawa....
Atau kerinduan menggila Laila yang sangat dalam.....
Terimalah kehadiranku
di sudut tersuci di dalam hatimu.....
 

 
CINTA takkan dapat kalau tak mencari...juga takkan dapat kalau tak memberi.....”
 
 
Selamat ulangtahun perkahwinan kita yg ke 8 untuk suamiku....


Tuesday, September 3, 2013

Alhamdulillah...aku di duga lagi....

(A Story Of Indah..)
 
 Kalau ditanya siapa yg tega diuji...? Sudah pasti semua barangkali akan menjawab TIDAK! Begitu juga mama...namun mama tiada diberi pilihan untuk menolak ketentuanNYA... Ya, mama diuji lagi...kali ini anak kecil mama, INDAH NISRINA yang ditimpa sakit. Pada awalnya maktok dan abahtok telah membawa Indah ke PKD Besut untuk mendapat rawatan dan Doc yg merawat telah berpesan agar kembali semula sekiranya panas badan tidak kebah...Pada hari kejadian, abahtok beranggapan Indah kembali sihat apabila tiada lagi tanda2 demam dan Indah beraksi macam hari2 yg biasa... Sehinggalah lebih kurang jam 10am panas badan Indah kembali mencanak....Akhirnya Indah di bawa ke Hospital Besar Jerteh untuk mendapat rawatan lanjut dan ditempatkan di Wad Kenangan (Pediatrik)
 
 
Usai mendapat berita dari maktok berkenaan kesihatan Indah yang membimbangkan mama dan papa bergegas bersiap utk pulang ke Terengganu. Masya Allah, inilah perjalanan yang paling panjang pernah mama lalui utk sampai ke sana...dengan diiringi hujan renyai dan kadangkala lebat dari Kulim hingga ke Tanah Merah, akhirnya mama tiba di hospital hampir jam 10.30mlm (bertolak jam 2.30ptg...). Nasib kami baik apabila dibenarkan oleh pengawal utk masuk ke wad...Allahuakbar, hampir menitis air mata mama saat memandang wajah nyeyakmu di samping maktok...Mama bisik ke telinga Indah yg mama dan papa dah sampai....Alhamdulillah, Indah buka mata dan mahu didukung mama... Menurut Doc, tonsil yg bengkak menyebabkan temperature badan Indah tidak menentu...Selepas 4botol air dimasukkan, demam mula kebah dan 3hr kemudian Indah dah boleh discharge... Alhamdulillah....
 
 Indah mmg rapat dengan maktok, malah mama cukup faham kalau hari pertama bahkan kadang2 hari ke dua mama sampai di kampung selalunya Indah tetap akan memilih maktok sebagai teman tidur :-). It's ok my dear, mama ok jer...Tp nak dijadikan cerita, mlm ke 2 ketika Indah di wad, mama suruh maktok balik sebab mama kesiankan maktok yg mungkin dah penat berjaga malam...so mama ambil turn...Huhuhu lebih kurang jam 3.30pagi Indah menjerit-jerit menangis memanggil "mak...mak,...." (panggilan Indah utk maktok...) Aduhai sayu juga hati mama...patutla maktok berat hati nak balik rumah...lama Indah menangis, tp akhirnya dek kerana penat Indah etrtido juga ...lega mama..kesian kat pesakit kecil yg lain yg mungkin terganggu tidurnya  dek nyaring suara mu anak...
Esoknya, belum jam 6.00pg mama dah call abahtok agar datang hantar maktok sebelum ke kedai...Nampak jer maktok seronoknya bukan main...tengok la pic kat atas tu....hurrmmmm mengada yer budak kecik nih.....!
 
 
Malam tu mama dan papa plan utk makan kat Zul Ikan Bakar (kononnya terkenal sgt la tu....) Lihat la gaya Indah, ptg td baru keluar wad, mlmnya mcm xda apa2 jer...sihat mcm biasa...mama rasa ini mesti kes demam rindu hihihihi.....Berselera Indah mkn sotong celup tepung...Alhamdulillah, semoga Indah dikurniakan kesihatan yang lebih baik hendakNYA...
 
 
Berat hati mama dan papa utk membawa Indah pulang ke Penang selepas hamper 7bln Indah dijaga Maktok....Demi Allah, perasaan semasa mengambil indah dari maktok seolah2 terkena cuka ditempat yg terluka...sgt pedih!! Bakan papa juga seboleh2 ingin melambat-lambatkan waktu bertolak kerana tidak sampai hati melihat kesedihan maktok sepanjang hari itu...Akhirnya jam 3.00ptg kami bertolak pulang ke Penang...Mama tahu maktok tersangat sedih kerana terpaksa melepaskan 'nyawanya'...dalam menahan kesedihan tersebut, mama lihat empangan airmata maktok pecah jua...bahkan mama juga turut menangis...tapi apakan daya...mama dan papa terpaksa melakukannya...
Mak, ada rezeki Indah akan kembali pada mak...In Sha Allah...
 
 Hari pertama Indah di taska juga merupakan satu cabaran utk mama...mama tggu sehinggalah Indah tertido pada jam hampir 10.30pg...bahkan ianya juga mungkin perkara baru buat Indah...dgn persekitaran baru, kawan baru, muka-muka yg baru pertama kali dilihat...hurmmmm seminggu pertama dilallui dengan penuh dgn airmata buatmu anak...It's ok syg, lama2 nanti Indah akan biasa...nasib baik juga taska ditempat kerja mama nih tidak jauh dari ofis .... apa-apa hal bolehla mama lari ke sana....

Mama harap Indah akan membesar dgn sihat dan menjadi anak yg pintar dan solehah... Tiada apa yg seorang ibu harapkan dari anak-anaknya melainkan kesejahteraan, kebahagian, kejayaan anaknya disamping kerahmatan Allah SWT jua hingga ke akhirnya....
Sesungguhnya adanya Indah disisi mama dan papa membuatkan kami semakin mengerti erti bahagia....bahagia apabila seluruh ruang rumah dipenuhi oleh hilai tawa anak-anak...

Terima kasih Ya Allah....




 

Monday, September 2, 2013

=Mengenang Sahabat- sahabat Lama =




Alhamdulillah....
kewujudan jalur lebar memberikan manafaat yang amat besar dlm merapatkan kembali ukhwah sesama kita...siapa sangka selepas hampir 7 - 8 tahun terpisah kami dikumpulkan semua dalam medan web based ini....Hihihi walau hakikatnya ku dan seorang sahabat lagi yang manja di sebut Yus, antara insan yang lewat menyertai kalian semua...bak kata omputih.."better late, than never" :-)
Di SMKANI dlu persahabatn kami lebih kepada ikatan adik-beradik. Jadi panggilan kami dah jd seperti ahli keluarga..ada Long, Ngah, Chik, Alang, Yong, Teh, Cheq dan ada juga yg dh xda nama nk dipanggil, sudahnya dipanggil dgn nama jer spt Cda, Yus n Jid.
Dalam entry kali nih aku ingin menzahirkan kegembiraan apabila para sahabat yg sebelum ini berlainan 'group' (hahahaha) tetapi bergabung menjadi satu group di sini... Group "KaumHawa X-SMKANI"...wahhhh kuasa semakin membesar terrrr... "...Ultraman bergabung...!!!!"

Image result for best friend pictures
 Mula-mula alang (panggilan utk aku...) nk story pasal sue...lama kami bersahabat, semenjak dari sekolah rendah...sehingga ke menengah... sampai ke KUSZA dan akhirnya berpisah apabila masing-masing menerima tawaran ijazah di universiti yang berbeza...Di sekolah dulu, hihihi sue nih kategori org pandai, xbyk cakap...ckp benda perlu dan berfaedah je la...yg kaki merapunya aku, cheq, yong (kdg2...) Alhamdulillah, mmg sesuai perwatakan sue dgn menjadi seorang ustazah....dan sekarang Sue jauh nun disebarang lautan sana...kat Sabah bah....Alang harap sue dapat tukar usai pembinaan Teratak Feesa sue selesai...balik mengajar di tpmt sendiri dan mendiami rumah sendiri...mesti best!! Alang sendiri pun xsabar untuk meletakkan kaki ke teratak feesa tu..semoga tahun 2014 kita semua dapat menumpang raya di rumah Sue...amen....
Image result for best friend pictures
 Yg tudung pink gojes nih kami panggil Yong....kami mula kenal sejak sekolah rendah...sekolah berlainan tp kenal bila ada pertandingan bola jaring, bola baling dan sebagainya...kiranya masa tu menjadi 'lawan'...nih la satu2nya kawan aku yg paling jiwang pernah aku jumpa...adusss klu curi2 baca surat cinta dia kpd abg o**r dulu alahai mahu gugur jantung...tangkap leleh (jgn marah...rs mcm pernah baca yg terselit2 dlm buku tu hahhahah) ...semasa kat SMKANI dlu dia la wakil pidato...wakil pantun..wakil segala la...dan alang nih seperti biasa juga akan sama menjadi wakil tetapi sebagai calon simpanan hahahah lucu pulak bila mengenangkan memori itu...maniskan yong?
Tapi tu dulu... skrg nih Yong antara sahabat alang yg paling berjaya plus kaya... :-) tengok sunglass atas kepala tu sudah ler....mahai tu hahhaha Sbg kawan, alang bangga dgn yong, go go my lady....my future millionare!!  
Yong bekerja sendiri dan memiliki beberapa perniagaan yang pada aku sgt2 menuntut komitmen yg tinggi utk diusahakan...Yes, this is another iron lady in the making... 


Image result for best friend pictures

 Yg melentuk comel mcm makan leher ayam terlebih ni adalah kawan paling kacik dlm group kami dan di panggil cheq...bab buat benda2 yang merapu inilah partner aku... kat sini alang nk buka satu rahsia (huhuhu semua jgn marah alang tau...)...Ingat tak pada satu mlm yg aspuri kita diserang hysteria tu..yg ramai sgt kena...sampai kita terpaksa panggil ustaz semua tu...yong n yus pun kena sekali...ceritanya bermula apabila mlm tu aspuri kan black-out...alang masa tu kan duk bilik AJK tingkat 2, tetiba dpt idea utk balutkan diri dgn cadar dan naik tingkat 3, buat lompat2 kat tingkap bilik yus kot...dr situ la bendanya merebak...
Lastnya yong yg paling 'keras' xmo keluar...rasa semua masih ingat stori mistik kat aspuri tu kan...hihihi "Alang minta maaf kepada semua ya...alang nih niat nak main2 jer...xsangka jd teruk mcm tu...." Cheq oooo cheq....
 Image result for best friend pictures
 Mak dara pink kat atas nih kakak sulong dlm group kita...tu pasal kita panggil dia Long...kira paling tua la hahhahah....Alang kira bakat meniaga yang ada dalam diri long adalah datang dr ayah long...bak kata pepatah moden 'ke mana tumpahnya bolognese kalau tidak ke spaghetti...' :-) Alhamdulillah, sahabat alang yg ni pun mempunyai bakat yg tersendiri dan skrg nih mengusahakan perniagaan tudung yg semua gojes2...dah ada kedai sendiri...Spt juga Yong, Long pun bakal menjadi usahawan yg berjaya...teruskan berusaha my lady...Alang akan sentiasa mendoakan sahabat2 alang sekalian...

 Image result for best friend pictures
 Mak buyung nih mesra di sapa Jid, agak lewat menyertai group kami sebab bertukar masuk ke SMKANI semasa kita semua tingkatan 4 kot...Jid nih anak pengetua kami, Ustaz Saufi...pd awalnya kami ingat dia sombong...maklum la anak pengetua, muka pun payah nak senyum kihkihkih rupanya tidak...mesra orgnya..baik budi..lemah lembut... Jid nih best buddy Long la....kat mana ada jid kat situ la ada long hahahha..
Hari nih (ketika entry ini ditulis) Jid dalam perjalanan ke HUSM utk kelahiran anaknya yg ke 3...semoga semuanya dipermudahkan dan semoga Jid mendapat baby boy... Memandangkan Jid kahwin dgn 'Pak Arab' yg di'tawan' semasa jid belajar di Jordan dulu...so anak2 jid mmg comel2...tang hidung pun dah boleh kenal hihihih...
doa kami sentiasa mengiringi Jid...In Sha Allah...

Image result for best friend pictures

Usahawan seterusnya dlm group kami adalah Yus...kategori budak baik yus nih... Lama xjumpa yus...Perjalanan kita selepas habis belajar dulu membawa kita ke haluan yg pelbagai...tapi rata2 sahabat2 alang memilih utk melibatkan diri dlm perniagaan.. which is mmg suatu keputusan yg tepat...Nabi kita sendiri pun pernah berkata 9 drp 10 punca rezeki adalah dari berniaga...Go go Yus...alang tahu Yus akan berjaya kelak...sudah menjadi lumrah dlm perniagaan utk ditipu oleh pelanggan..tp jgn jadikan ianya pematah semangat...jgn jadikan dendam...anggap ianya sebagai dugaan...cabaran...Alang tahu yus kuat, malah lebih kuat dari apa yang disangkaan... In Sha Allah...

Image result for best friend pictures
 
 Seterusnya yg bertudung cream nih adalah sahabat aku yg paling gojes...Cda (mesti mu suka giler aku buh ayat tu...) Sama seperti yong, kita kenal sejak sekolah rendah...melaui acara sukan yang kita joint...kenal sbg team lawan hihihi...
Cda, aku kira mu antara sahabat aku yg paling kental dan bersemangat waja....Bila aku baca perjalanan hidup mu dari Kusza ke UUM seterusnya ke Kuantan dgn hanya menaiki bas dan seorang diri...aku sebak...aku jd kagum!! Semangat yg ada dlm diri mu tu langsung tiada dlm diri aku...malah mungkin juga payah utk dicari pada diri insan2 lain...Sebab TUHAN kurniaan semangat tu pdmu, lantas DIA jodohkan mu dgn lelaki yg juga tidak setiap masa berada disampingmu dan anak2...Ya, kurniaan Tuhan padamu bukan setakat tu da, DIA balas semuanya dgn kesenangan hidup kpdmu...agar mu bisa melupakan semua kesedihan yg lepas-lepas tu...Aku ralat sgt xdpt jumpo mu dan time yong raya baru2 nih...Aku akan sentiasa doakan mu agar sentiasa berada di bawah lindungan rahmah dan inayahNYA...Ameen... Ingatlah DIA ada sentiasa .

..
Image result for best friend pictures

Taraaa...ini si gojes berlesung pipit, Na....Alang rasa gembira dapat kenal Na lebih lagi skrg berbanding masa kita sekolah dulu...Ye la dulu kita group lain2 hahhaha... Tapi alang xpernah lupa lesung pipit yg buat Na nampok sweet giler...ntah2 abg pramugara Na tu berkenan kat Na sebab dimple comel tu hihihi...Lama alang tak jumpa Na sehinggalah kita menghadiri makan free yg Ayu plan tu...Walau pertemuan tu singkat tp Alhamdulillah...kembali menyatukan ukhwah sesama kita....

 Image result for best friend pictures
 
Next is Nda...alahai...susuk tubuh xberubah..macam budak tingkatan 5 jugak...Apa rahsianya terrrrr... hahahaha. Nda dulu nih group sama ngan Na and Ani..kiranya kat mana ada Nda disitula ada depa berdua tu....geng comam SMKANI gitu pheewiiitttt kihkihkih...Alang mmg xsangka sgt2 Nda ada bakat yg besar dlm menjahit manik...
Mmg hasil tangan Nda sgt awesome...gojes...meletop...Ya Allah Nda...cantik2 semuanya...Alang harap Nda akan gunakan bakat yang dikurniakan ini sehingga menjadi sesuatu yang diluar jangkaan...
contohnya, dapat adakan akademi menjahit or sebagainya...
Paling penting Nda kena ada anak pompuan utk wariskan bakat Nda tu hahahaha...
Alang akan doa Nda agar hasrat Nda utk mempunyai anak perempuan termakbul,
In Sha Allah...




Image result for best friend pictures

Nih dia kak ton kita a.k.a Ani...Pheeewwwiiittt gojes terrrrr!!! Cemburu alang huhuhuhu....Ani mkn apa sampai badan pun xnaik2...Alang nih xlarat nak kayuh dah basikal kat umah tu..tetap gak mcm kena pam huhuhu jarum penimbang tu xpernah nak turun...asyik mencanak naik jer...haiiyyyaaaaa menci menci menci!!!!
Ani skrg terlibat dalam bisnes emas..OMG....alang suka!!!! Sure, semua perempuan pun suka pertakaan EMAS tu...wahhh berkilau2 terrrrr...Semoga Ani sukses dalam bidang yang diceburi...In Sha Allah...


Image result for best friend pictures 

Erra....
(gapolah aku nak tulih pasa mu nih Rra....pening paloo duk mikir....hok aku ingat dooh gak tahik lalat mung tu la...hahahaha mesti lornih koho besar dop?)
Erra skrg jadi Teacher....Teacher Erra....fuhhh class terrrr...cair la bahaso inggeris mu...Aku bangga dgn mu, sapa sangka akhirnya mu jd teacher...
aku yg konon2nya 'Cikgu Murni' nih sampai sudah xdpt jd cikgu..
(cikgu dlm filem jer la hihihi) Aku harap persahabatan kita akan lebih erat dari dulu ya...mungkin dulu pengaruh group2 membuatkan kita sekadar kawan...tp hari ini kita adalah sahabat...sahabat yang berkongsi semua cerita (luar dan dalam kihkihkih)
Terima kasih add aku dlm group kita.....Alhamdulillah....
Rra, sbg admin aku v task ko mu utk cari lagi saim2 kita seperti Azilawati, Nora, Nik Zaleha, etc....hahahah buleh ko?
Image result for best friend pictures

Nih dia tokey kedai makan tersohor kite....Yu...tng hidung mmg alang xpernah lupa ke Yuu...Ala2 mami penang gitu hahhahah...comam terrrrr....Alang nih bab masak memasak mmg sentiasa fail huhuhu...tp alang sangat senang hati bila sahabat2 alang kat sini semua otai dlm bab2 makanan...Suatu hari klu kita dapat berkumpul kita buat kelas masakan yer...? Kita bawa satu hidangan bersekali dengan resepi dan kita edarkan dlm group kita... seronoknye.....Sejak2 alang makan kat kedai mak yu tu pasti alang akan cari ruang utk pergi setiap kali balik kampong...Alhamdulillah, Yu pun mewarisi kepandaian 'Mokyah' dalam bab2 masak memasak....huhuhu bab nih pun alang cemburu tau....hurrrmmmmmm
Nih pic tuan punya tanah yer Datin2 lakow....jange maroh..mmg gojes kihkihkih
Alang nih xtau ada bakat gapo...nok jahit manik gak bui ko Nda, nok beli tudung gak g kat long...agok2 esok nok beli emas gak keno g juppo Ani..nok beli tanoh plop hello2 ko Yong...hukalossss untung jugok ado saim2 yg hebak nih...buleh la dapat rego diskaun after diskaun terrrr hahhahaha
 Dolu2 waser ada bakat nok buat modelling tp gok keno maroh ko abah hahhaha
Pastu konon nok jd wartawan tu yg g amik bidang komunikasi tp gak last2 buleh kijo di pejabat...tp tetap maintain penuh bergayo
(waalaupun ditepi tong nasik kaler hijau n pink hahahha kelassss ko jah!!!)
Alang gembira dengan penyatuan kita semua di sini...Siapa sangka ya, akhirnya setelah lebih 10tahun akhirnya kita semua dpt berhubung seolah2 kita semua berjumpa setiap hari....kihkihkih ada juga hari yg alang kena sound dgn abam sbb asyik duk mengadap HP dan terbahak2 ketawa dlm selimut mlm2....haru wei....
Utk semua sahabat tersayang....
 Sue, Yong, Cda, Cheq, Long, Na, Nda, Yus, Jid, Ani, Erra, Yu.....
Bersama2 kita jaga dan kekalkan ikatan silaturrahim ini agar jalinannya akan kekal ke hujung nyawa...
Semoga kita semua akan berjaya baik di dunia mahupun di akhirat sana...
Ameen....