Wednesday, March 11, 2015

I Have A DREAM....

MISI UNTUK MENGEJAR IMPIAN.... 
 (yeeeeaahhhh...lets start it and lets do it Murni...)

Image result for gambar dreams
Times fly away...they don't stop to wait for u...not for me as well... They just go...and go.... Apa yang dah terlepas maka tidak akan bisa berulang lagi...(Melainkan Allah SWT mengkehendaki ianya berlaku..) Masa yang akan datang, perlu kita rencanakan sebaik mungkin.... Kata bijak pandai, gagal untuk merancang adalah gagal dalam istilah kata yang sebenarnya...Dan aku??? Aku punyai impian dan rancangan masa depan yang tersendiri.... Eeerrrmmmm barangkali bisa ku sebut ianya amat besar...Namun aku masih lagi tercari-cari bila tibanya saat dan waktu yang terbaik untuk aku mulakan...Dimana perlu aku mula....Bagaimana untuk aku mula...Siapa perlu mula... Oh! Allah...hambaMU ini benar-benar berharap akan bantuan dariMU ya Allah....Jengjengjeng.....And now, i'm reveal my biggest secret :-) hihihi.....Aku ingin sekali menjadikan minatku dalam bidang penulis sebagai sesuatu yang aku boleh banggakan...Aku ingin menjadi seorang penulis!!!!! Ya! Penulis novel....titik.

Image result for gambar dreamsKebelakangan waktu ini aku banyak dan kerap menghabiskan masa dengan bahan bacaan.... Banyak yang aku baca...macam2 genre... Janji aku dapat membaca... :-) Tapi paling ketara adalah bacaan novel. Semenjak my Indah berada dalam jagaan maktok, aku banyak mempunyai masa senggang... Justeru minat membaca dan menulis ini dapat dikembangkan sedikit demi sedikit. Malah, melalui pembacaan ini menjadikan minat aku terhadap penulisan semakin membuak-buak....Idea datang mencurah-curah bak hujan yang mencurah...ohhhh kat Kedah memang musim hujan sekarang :-p ....Cuma wujud faktor penghalang yang tidak dapat dielakkan. I'm feeling so so sad...ada di antara plot2 yang aku susun nampak seakan-akan tidak kemas.... Justeru, dek kerana aku masih tidak berpuas hati dengan kesinambungan2 plot yang dilihat agak longgar...ianya masih kekal sebagai draft...arghhhhhhhh tension apabila keadaan ini masih belum menemui jalan keluar....
 
Sometime when i'm start reading a book, i'm impressed with an ideas & the plot yang writer susun...sangat kemas...sangat cantik...even it so touching when it come to romance part...all can touch to the heart...just imagine hanya dengan reading and u crying like a crazy hahahaha... Yes! I want to have such a strong plot so that all the reader can remember me as a seorang penulis yang bijak....wwwaaaahhhhhhhh my biggest dream dah reveal...... clap!clap!clap!...(tertunduk malu.... :-P ) ......................................percaya atau tidak entry ni mengambil masa lebih 4 bulan utk di published!! Ya Tuhan......masa adalah sesuatu yg sangat pantas meninggalkan kita...no turning back at all..... mama akan sambung dengan entry apa yg berlaku dlm masa 4 bulan ini dlm next entry.....so, mimpi ini akan terus menjadi mimpi........

k...bai... :-)

No comments:

Post a Comment